CLICK at HOME…If it said this blog does not exist.

Saturday 30 July 2011

Wanita MUSLIM..menutup 'auroh?


Pernah nasihat dan tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."



3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.


SELINGAN..kita minum dulu..


Ketua Puteri Perkasa (betulkah itu gelarannya?) Zaira Jaafar menunjukkan buku Perlembagaan negara sambil mempertahankan kenyataan pertubuhan itu bahawa PM mesti daripada kalangan orang Melayu yang beragama Islam. Saya tidak berminat melayan isu yang sengaja disentuh untuk menakut-nakutkan orang Melayu khususnya di ceruk-ceruk kampung. Saya cuma tertarik dengan cara pemakaian tudung oleh wirawati Perkasa ini. Mazhab mana yang dikuti mereka? Cara berpakaian bangsa mana yang diikuti mereka? Selain beberapa artis Barat yang lain,  Lady Gaga juga pernah memperagakan selendang seperti puteri Perkasa di atas.




Lady Gaga

P/s: Aduhai!!!


Assalamualaikum wbt.

Untungnya wanita yang tak bertudung, bila 'insaf' boleh pakai tudung (nampak le insafnya !!!)

Hajat seorang laki (suami) agar seisi rumah tangganya patuh kepada perintah Allah. Dalam hal ini menutup aurat lebih diutamakan, sebab nampak jelas keberjayaan si suami atau si ayah dalam melaksanakan perintah Allah swt.

Tahniah kepada si suami yang telah berjaya menutup aurat ahli keluarganya.

Sekian lama Tun M, mengharapkan, kini dia telah berjaya…, selebihnya Allah saja yang ketahui,



Kata Farah yang kini telah bertudung.

"selepas menutup aurat sepenuhnya dia lebih menjaga adap dari segi percakapan dan pergaulan dengan lelaki bukan muhrim"

"Saya bertudung sejak dua bulan lalu dan mengakui ia datang daripada hati saya sendiri. Selepas melakukan penghijrahan tersebut saya rasa kelainan yang sangat ketara.


"Saya lebih menjaga adap pergaulan terutama untuk bersalam dengan lelaki bukan muhrim, begitu juga dari segi tutur percakapan," ujar Farah.

(hjlutfi-choras : point ini saya amat bersetuju, apa guna bertudung litup, mai waktu gelak, satu padang boleh dengaq, mai waktu mengumpat, satu dunia boleh tau. Hidayah dan kesedaran datang dari berbagai situasi dan sumber bagi yang mahu mencari hidayah ) 

Menceritakan detik hatinya terbuka untuk memakai tudung, Farah berkata ia bermula selepas membeli beberapa helai tudung di sebuah butik selepas menjalani penggambaran drama Cinta Abang Lori.

Bagaimana pula dengan lelaki, adakah bila insaf kena pakai songkok/ lebai / ketayap/ serban ?.

Itulah lelaki, perasan dia sentiasa baik dan dalam keadaan insaf ..., tutup kepala bagi lelaki tak wajib.

Kalaulah ukuran insaf bagi lelaki adalah tutup kepala (songkok/ lebai/ serban), Malaysia nampak macam Iran, ramai orang tutup kepala dengan serban.


satu lagi.. orang lelaki nak cari isteri yang bertudung, yang dia tu.., main bola pakai seluar pendek, pakai baju nampak ketiak, nampak dada , bila nak insaf ?.

Apa korang ingat uarat lelaki antara pusat dan lutut saja kah ?.

sekian, selamat meneruskan puasa kemudian sambung puasa 6, Insya Allah. 


Bersambung lagi...di bawah ini..

 4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

Gua mula terpikat dengan lakonan minah ni dalam siri Mertua Vs Menantu, dia ni memang cun dalam pandangan mata gua laaaa.... mata lu orang mana gua tau kan... hahaha... lain orang lain citarasanya...

Bila dia dah bertudung nih... nampak terlebih cun pulak dah... wallaweeiiii.... gua ingat nak masuk meminang aaarrr.... kuota ada lagi 3 nih.... amacam... lepas raya nih boleh kot projection untuk nombor 2...

Pramugari gua awal2 lagi dah kata ok...., asal gua adil dan saksama, dia takda hal kalau gua nak pasang empat sekaligus, tapi dengan syarat kalau gua tak berlaku adil terhadap semua pramugari... dia akan C4 pramugari nombor 2, 3 dan 4... biar keadilan tu tetap pada dia sorang jer..., pening kepala gua memikirkannya... hahaha...

Pelakon Filem 'Aku Masih Dara' yang terkenal dengan imej seksi tahun ini buat pertama kalinya menyambut kedatangan Ramadhan dengan imej yang jauh berbeza.

Beliau yang juga merupakan Pelakon Drama popular Astro, Mertua VS Menantu ini mengakui lebih selesa dengan imej terbaru beliau mengenakan tudung tanpa sebarang pakaian yang menjolok mata.

Namun bagi Raja Farah, cabaran paling getir bagi beliau setelah berpakaian Muslimah adalah memastikan gaya pertuturan dan pergaulan beliau dikawal dan tidak melampaui batas juga bersesuaian dengan status beliau kini bergelar isteri orang.

Raja Farah yang tampak manis mengenakan imej terbarunya juga berkata beliau masih lagi menerima tawaran berlakon namun agak terhad kerana mahu memberi tumpuan terhadap rumahtangganya.

Semoga Raja Farah akan terus kekal dengan imej seorang wanita Muslimah dan yang paling penting, biarlah ianya selari dengan hati dan jiwa yang bersih.

Selain Raja Farah, beberapa artis tanah air yang turut mengambil langkah yang sama termasuklah Farah AF2 dan bekas kekasih Nabil Raja Lawak iaitu Irma Hasmie. - gua petik dari portal Bicara Online (ini portal baru ke....???)
Alamakkkk.... minah nih dah jadi bini orang laaaaaa..... kensel projection lepas raya....tapi kalau ikutkan di sini macam boleh jer.... amacam... ??? mau cuba kaaaa...???

Walau apapun dalam gurau mengutuk pelbagai..., gua ucapkan Selamat Berhijrah buat Raja Farah semoga ianya berkekalan dan sentiasa dalam Rahmat Allah hendaknya.

Tahniah beb.... kalau boleh itu leher kasi tutup aaarrrr.... tutuplah sepenuhnya... jangan tutup sikit2 macam kak ijat... atau tak tutup langsung macam bini ulul amri umPORno.... hahahaha.... rambut mengerbang macam langsuir terlebih makan.... hahaha....



6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”

: Menegur memang ada caranya.. Maaf jika aku terlalu kasar dalam menegur.. Manusia.. Tak pernah lari daripada kesilapan.. So, terima kasih pada yang menegur. Akhttp://www.blogger.com/img/blank.gifu tidak akan sama sekali melenting. Aku bersyukur bila ada yang menegur sebab itu tandanya orang sayangkan kita.. =)

Hanya sekadar renungan....

Sumber



N'N:Tiada istilah hati mau baik. Ingatlah walau sebaik mana pun anda tapi jika anda tidak menutup aurat anda masih dalam kategori manusia yang berdosa dengan Allah S.W.T dan anda akan diseksa diakhirat kerana tidak menutup aurat. Saya pernah ditanya semasa berkursus suatu masa dahulu dan soalannya berbunyi:

Orang yang tidak menutup aurat ialah orang yang:

A.Baik
B.Jahat
C.Tidak semestinya jahat(hati baik)

Boleh dikatakan semua peserta kursus memberi jawapan 'C'. Dan kami semua dicop bukan berotak Islam tapi berotak Sekular, kenapa? Kembali kepada asas Islam yakni orang yang membuat dosa pasti akan masuk Neraka dan akan diseksa didalam Neraka. Dan Neraka adalah tempat orang yang jahat dan berdosa dengan Allah dan juga sesama manusia. Kembali kepada soalannya, adakah orang yang tidak menutup aurat berdosa atau tidak? Jawapannya ialah 'berdosa' dan orang yang 'berdosa' akan masuk Neraka bukan. Neraka adalah untuk orang yang Jahat. Jadi jawapan yang tepat ialah 'B'.

Saya tidak tahu samada kamu semua bersetuju atau tidak, kalau ada pendapat lain jangan malu-malu komen yer.....

No comments:

Post a Comment